Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Landscape painting, Korean --- Landscape painting --- Philosophy
Choose an application
Aesthetics deals with art, a human construction, but what one experiences when placed before nature is also an aesthetic feeling - the countryside is a place of reflection like no other. In The Art of the Landscape, Raffaele Milani interprets natural landscapes as an aesthetic category. Drawing from philosophical traditions, literature, and art, he calls the reader's attention to a special consciousness, originally established during the pre-Romantic age, that has become a distinctive feature of contemporary spirituality. Focusing on the definition of landscapes in relation to the concepts of nature, environment, territory, and man-made settings such as gardens and cities, Milani examines the origins of the predilection for natural scenery in the works of landscape painters and in travel literature. He addresses the distinctness of the aesthetic experience of landscapes, analyses the role of aesthetic categories, and explores landscape art as a medium of contemplation. What emerges is an original morphology of natural beauty derived from the scrutiny of landscape elements most frequently associated with aesthetic emotion - the colour of water and the sky, earth and stones, fire and volcanic eruptions, ruins and the mountains - an analysis especially relevant given the increasing fragility of our natural environment.
Choose an application
Landscape painting, Korean --- Chŏng, Sŏn, --- Criticism and interpretation.
Choose an application
Choose an application
ALPS --- HALLER, ALBRECHT VON (1708-1777) --- NATURALISTS --- LANDSCAPE PAINTING --- SCIENTISTS --- SWITZERLAND --- ALPS --- SWITZERLAND
Choose an application
Landscape painting, American --- Marine painting, American --- Painting, American --- Symbolism in art --- European influences.
Choose an application
In de tweede helft van de 19de eeuw veroorzaakte de opgangkomende industrialisering als reactie een toenemende belangstelling voor de natuur en vonden kunstenaars hun inspiratie in de Brabantse landschappen naar het voorbeeld van de schilders van Barbizon in het woud van Fontainebleau, waar sommigen onder hen naartoe trokken. Het Zoniënwoud werd de geliefde trekpleister van verscheidene schildersgroepen, waar zij zich in het pleinairisme konden uitleven: de 'School van Tervuren', de schilders van Roodklooster te Oudergem, de schilders van de zgn. 'Vallée des Artistes' (Wijnborredal) te Linkebeek en de schildersgroep 'Uccle Centre d'Art' te Ukkel. Dit boek nodigt uit tot een ware herontdekkingstocht doorheen het Zoniënwoud verheerlijkt door het oog van de schilder. In het kader van de honderdste verjaring van de tweetalige natuurbeschermingsvereniging 'De Vrienden van het Zoniënwoud / Les Amis de la Forêt de Soignes' brengt het Museum van Elsene voor het eerst onder deze thematiek o.a. de schilders Hippolyte Boulenger, Jean Degreef, Rik Wouters, Isidore Verheyden, Rodolphe en Juliette Wytsman samen evenals de Amerikaanse schilders Joseph Raphaël en Paul-Jean Martel die men zal kunnen herontdekken.
Painting --- anno 1800-1999 --- Belgium --- Landscape painting, Belgian --- Peinture de paysages belge --- Exhibitions --- Expositions --- Soignes Forest (Belgium) --- Forêt de Soignes (Belgique) --- In art --- Dans l'art --- Painting, Belgian --- Forêt de Soignes (Belgique) --- Pictorial works
Choose an application
Choose an application
D'abord considéré comme mineur et décoratif, il conquit, en se nourrissant d'une étude attentive de la nature, son autonomie et sa dignité, de la Renaissance au XVIIIe siècle. Au point culminant de cette évolution, les oeuvres de Poussin et de Claude Lorrain, par leur suprême maîtrise, se détachent d'une vaste production qui rivalise avec la peinture d'histoire. Cet art de délectation, voire de méditation, qui prend appui sur différents « discours » dans la tradition de la Renaissance renouvelée par la Contre-Réforme, s'est imposé en liaison avec la culture du temps et en réponse aux attentes d'un public lettré. Sorte de témoin d'un monde disparu, solidaire d'un certain rapport de l'homme à la nature, le paysage est à replacer dans le système des arts d'une époque donnée.
Painting --- Iconography --- landscapes [representations] --- anno 1500-1799 --- anno 1800-1899 --- Europe --- landschappen --- schilderkunst --- Poussin, Nicolas --- Gellée, Claude --- Leonardo da Vinci --- Giorgione --- Watteau, Antoine --- Paysage --- --Peinture --- --Histoire de l'art --- --Landscape painting, European --- Landscapes in art --- Peinture de paysage --- Peinture --- Dans l'art --- Thèmes, motifs --- Dans l'art. --- Thèmes, motifs. --- Lorrain, Claude --- Histoire de l'art --- Landscape painting, European --- landschappen. --- schilderkunst. --- Poussin, Nicolas. --- Lorrain, Claude. --- Leonardo da Vinci. --- Giorgione. --- Watteau, Antoine.
Choose an application
History of civilization --- Iconography --- Landscapes in art. --- Landscape painting, European. --- Nature (Aesthetics) --- Landscapes --- Nature and civilization. --- Paysages dans l'art --- Peinture de paysages européenne --- Nature (Esthétique) --- Paysages --- Nature et civilisation --- Psychological aspects. --- Aspect psychologique --- Peinture de paysages européenne --- Nature (Esthétique)
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|